2023-08-31

Våra sponsorer bjuder på entréavgiften

Vi är glada att bjuda in dig till en spännande sponsormatch när Marbäcks IF tar emot Dannike IK nu på torsdag den 31 Augusti. Kom och stötta laget, njut av fotboll i världsklass (AI genererad text) och upplev en kväll fylld av spänning och gemenskap på vår fantastiska arena.

Matchen startar 18:30. Vi tackar våra fantastiska sponsorer för att detta är möjligt.

Mycket Välkomna

2023-07-01

Nu återstår endast två matcher att spela innan vi får ta ett välförtjänt sommaruppehåll. U-laget åker till klassiska Ingsvallen för match mot Länghems IF. A-laget tar emot Hässleholmen BK torsdagen den 6 Juli. Den matchen vill ni inte missa, Hässleholmen leder tabellen klart men vi har, efter en liten svacka, hittat formen igen. De två senaste matcherna har vi gjort sammanlagt  tio mål mot bra motstånd, först mot Grimsås och sen mot Månstad. Spelet  har sett riktigt bra ut och jag tror vi kan ge bortalaget en riktigt bra match.

Lagom till sommarsemstern har det börjat regna igen. Till stort förtret för oss som går på semester nu, men för Bäckavallens skull var det helt nödvändigt. Under flera veckor har vi bara haft möjlighet att vattna högst sporadiskt och planskötarna ska ha en stor eloge för att de lyckats att hålla planen spelbar.

Till sist vill vi i Marbäcks IF önska alla en riktigt fin sommar 2023, så ses vi på en fotbollsplan nära dig i Augusti igen. Fram till dess så är det fotboll på stranden som gäller. Ha det gott!

2023-05-26

Nu har vi kommit en bit in i fotbollssäsongen 2023. Det är på sin plats med en liten summering över hur det gått så här långt.

Vi har fått i gång tre barngrupper och det tycker vi är otroligt skoj. Från att haft ett par jobbiga år med väldigt små barnkullar i Marbäck så har trenden vänt. Det är full fart på Bäckavallen flera dagar i veckan. Extra skoj är det att se engagemanget från ledarna i dessa grupper, de brinner av energi och sådant smittar av sig på hela föreningen.

För vårt representationslag har det hittills gått över förväntan. Vi ligger i skrivande stund tvåa i en supertuff division 6 Ulricehamn. Vi har fem segrar, en oavgjord och bara en enda förlust så här långt. Även publiken har börjat hitta tillbaka till Bäckavallen och det gläder oss mycket förstås. Det värmer alltid lite i hjärtat när det finns ett intresse för det vi håller på med. Den närmsta tiden kommer vi att ha flera spännande matcher när vi möter lagen som ligger alldeles efter oss i tabellen.

Framgång föder framgång heter det ju, vi har fått ett välbehövligt tillskott till spelartruppen i form av inte mindre än sex nya spelare på träningarna. Förhoppningsvis kommer alla nya att kunna vara med i nästa U-lagsmatch nu på måndag. Det ska bli spännande och roligt att se dem i matchmiljö också.

Vi har fått en ny sponsor i H2 Entrepenad som har gjort det möjligt för oss att investera i nya uppvärmningkläder, det är vi tacksamma för. De gamla hade några år på nacken om man säger så.

Slutligen vill jag ge en eloge till de som fixat till Tennisbanan så att den blivit spelbar igen efter att ha legat ”i träda” under några år. Mycket bra jobbat.

Vi syns snart vid en fotbollsplan nära dig.

2023-04-02

Årets MIF-Tips finns nu färdigt till försäljning. Endast 20:- och köp gärna flera då ökar vinstchansen. Ta chansen att visa vem som är bäst i familjen. Ett MIF-Tips på kylskåpsdörrer minimerar även risken att ni ska missa någon match.

En postlåda kommer sitta som vanligt vid entrén i klubbstugan där man lämnar in tipset. Det går förstås utmärkt att lämna tipsen till någon i föreningen. Tippa på, och glöm inte att lämna in före avspark den 18 april.

2023-04-02

Nu i april drar vi igång verksamhet för våra allra yngsta lirare, de som är födda mellan 2017 - 2020. Vi kallar det Bollskoj, för det är precis vad det är. En möjlighet för de små att få komma ut och röra på sig samt att träffa andra barn. Våra duktiga ledare ser till att varje träff blir ett roligt och lärorikt tillfälle. Mer info hittar ni under Våra Lag.

2023-03-04

Marbäcks IF och Marbäck Åsunden Hembygdsförening håller årsmöten i MIF:s klubbstuga den 12 mars kl 16:00. Efter våra årsmöten bjuder vi på fika och visar Marbäcksbilder tagna av Kerstin Mattiasson. VÄLKOMNA!

2023-02-09

Nu är det endast några korta veckor kvar tills fotbollssäsongen drar igång på riktigt. Vi spelar mot IFK Örby i en DM-match lördagen den 4 mars.

Säsongen är ju bara i sin linda, men det ser riktigt ljust ut på seniorsidan. Vi har ett nytt tränarpar i Andreé Faundes och Filip Larsson. I spelartruppen har det varit ganska lugnt under uppehållet. Några spelare som valt att sluta eller valt att prova lyckan på annat håll, samtidigt har vi fått några nya. Nyförvärven har hittills visat att de är av rätt skrot och korn.

Frågan är ändå om vi kan överträffa förra årets fjärdeplats i division 6 Ulricehamn? Med Tranemo som enda lag som lämnat serien och tre lag, Gånghester/Målsryd, Södra Ving och Limmared från division 5, kommer det bli krig om topplaceingarna. Vi kommer ha som målsättning att vara med i toppen och jag har goda förhoppningar att vi klarar det.

Fram till seriestarten är det bara att träna på. Som igår på Lassalyckan, i bitande kyla och med elljuset på sparlåga. Vad gör vi inte för att spara skattepengar åt kommunen i dessa dyrtider.